Regulamin Hotelu
W trosce o środowisko i nasze zdrowie. W naszym hotelu staramy się promować dobre nawyki w życiu codziennym.
Zachęcamy państwa do;
- niekorzystania z jednorazówek
- niekorzystania z wiatraków/wentylatorów, o ile nie jest to niezbędne
- brak klimatyzacji jest naszym świadomym wyborem dla ochrony środowiska
- sięgania po produkty ekologiczne
- korzystania z cukiernic
- korzystania z wody i napojów ze szklanych pojemników/dzbanków
Ekodziałanie to ukłon nasz i naszych Gości w stronę środowiska.
§1 PRZEDMIOT REGULAMINU
- Regulamin Hotelu obowiązują na terenie Hotelu Martiany 21 i dotyczy wszystkich osób w nim przebywających.
- Wynajmujący pokoje zwany jest w dalszej części regulaminu „Hotelem”, natomiast najemca pokoju „Gościem”.
- Opiekunem Gościa jest pracownik recepcji hotelowej.
- Regulamin Hotelu określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Hotelu i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji, zapłaty zadatku bądź całej należności za pobyt lub poprzez podpisanie karty rejestracyjnej. Dokonując w/w czynności Gość potwierdza, iż zapoznał się i w pełni akceptuje warunki regulaminu i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
§2 DOBA HOTELOWA
- Pomieszczenie mieszkalne w Hotelu, zwane w dalszej części „pokojem” wynajmowane jest na doby.
- Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 15:00, a kończy o godzinie 12:00 dnia następnego.
- Jeśli Gość nie określił czasu pobytu w momencie najmu pokoju, przyjmuje się, że pokój został wynajęty na jedną dobę.
- Prośbę o przedłużenie doby hotelowej Gość powinien zgłosić w recepcji, najpóźniej do godziny 10:00 rano w dniu kończącego się pobytu. Hotel może nie uwzględnić życzenia przedłużenia pobytu w przypadku wykorzystania wszystkich miejsc noclegowych (pokoi) lub w przypadku Gościa nie przestrzegającego obowiązującego regulaminu.
- Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu Gościa w Hotelu w przypadku nie dokonania wcześniej pełnej płatności za dotychczasowy pobyt.
§3 REZERWACJA I MELDUNEK
- Rezerwacji można dokonać poprzez internet, telefonicznie dzwoniąc do recepcji hotelowej lub osobiście w Hotelu Martiany21.
- Recepcja hotelowa jest czynna w czasie przyjmowania Gości i ich wyjazdu, w pozostałym czasie jest dostępna po przywołaniu telefonicznym pod nr tel. + 48 538 926 051
- Po dokonaniu rezerwacji przez recepcję hotelu Gość otrzymuje drogą mailową umowę wstępnej rezerwacji, która zawiera warunki rezerwacji oraz informacje niezbędne do dokonania zadatku w wysokości 40 % zaliczki za pokoje.
- Jeśli zadatek nie wpłynie na konto bankowe hotelu w terminie wyznaczonym w umowie wstępnej rezerwacji lub wpłynie później, Hotel zastrzega sobie prawo do sprzedaży pokoju innej osobie i anulowania rezerwacji. Kwota równorzędna zadatkowi zostanie zwrócona na konto Gościa w terminie 21 dni od daty anulowania przez Hotel rezerwacji.
- Po zaksięgowaniu zadatku na koncie bankowym Hotelu, Gość otrzymuje drogą mailową umowę gwarantowanej rezerwacji.
- W przypadku anulowania przez Gościa gwarantowanej rezerwacji
- na ponad 14 dni przed rozpoczęciem pobytu – Hotel zwraca kwotę równorzędną zadatkowi,
- na 14–7 dni przed rozpoczęciem pobytu – Hotel zwraca 50 % wartości kwoty równorzędnej zadatkowi.
- w przypadku anulacji 7 i mniej dni, nie zwracamy płatności za cały pobyt
- W przypadku dokonania rezerwacji w czasie za krótkim na dokonanie czynności bankowych związanych z wpłatą zadatku, przed datą planowanego przyjazdu:
- korespondencja mailowa od Gościa będzie traktowana jako zamówienie i podlegać będzie obowiązującym warunkom anulacji rezerwacji,
- Podstawą do przyjęcia Gościa jest okazanie pracownikowi recepcji dokumentu tożsamości ze zdjęciem oraz uregulowanie pozostałej części kwoty w dniu zameldowania w formie blokady karty lub płatności gotówką
- Gość hotelowy nie może przekazywać pokoju osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną opłatę za pobyt.
- Osoby niezarejestrowane w Hotelu mogą gościnnie, na zaproszenie Gościa hotelowego, przebywać w pokoju hotelowym od 10:00 do 19:00.
- Hotel zastrzega sobie prawo do modyfikowania udzielonych rabatów w części i całości, w każdym momencie.
- Od ceny pakietów nie przysługują dodatkowe rabaty, posiadane rabaty nie łączą się.
- Hotel może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin hotelowy wyrządzając szkodę w mieniu hotelowym lub Gości, albo szkodę na osobie Gościa, pracownika hotelu lub innych osób przebywających w Hotelu, albo też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt Gości lub funkcjonowania Hotelu.
- Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Gościa bez podania przyczyny.
- Dodatkowe należności wynikające z pobytu, Gość reguluje najpóźniej w dniu wyjazdu.
- W przypadku opuszczenia przez Gościa Hotelu w terminie zawartym w umowie gwarantowanej rezerwacji, różnica w kosztach pobytu nie zostanie zwrócona.
- W przypadku nieprzybycia Gościa do Hotelu w terminie zawartym w umowie gwarantowanej rezerwacji, Hotel nie zwraca kwoty wpłaconego zadatku.
Powyżej 24 dni przed planowaną imprezą sylwestrową hotel nie zwraca zaliczki
§ 4 USŁUGI
- Hotel świadczy usługi o standardzie zgodnym ze swoją kategorią. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości prosimy Państwa o jak najszybsze zgłoszenie ich w recepcji, co umożliwi obsłudze Hotelu niezwłoczną reakcję.
- Hotel ma obowiązek zapewnić:
- warunki do pełnego i nieskrępowanego wypoczynku,
- bezpieczeństwo pobytu oraz ochronę danych osobowych,
- życzliwą, uprzejmą obsługę w zakresie usług świadczonych przez Hotel,
- wykonywanie niezbędnych napraw urządzeń podczas nieobecności Gościa, sprzątanie pokoju pod nieobecność Gościa oraz prace, które będą wykonywane w jego obecności tylko gdy wyrazi takie życzenie
- zmianę pokoju w miarę posiadanych możliwości, lub w inny sposób złagodzić niedogodności gdy występujące w pokoju usterki nie będą mogły zostać usunięte.
- Na życzenie Gościa Hotel świadczy nieodpłatnie następujące usługi:
- udzielanie informacji związanych z pobytem i podróżą,
- wymiany ręczników i pościeli na życzenie gościa,
- sprzątanie pokoju prosimy zgłosić w recepcji,
- możliwość przechowywania w sejfie hotelowym pieniędzy i przedmiotów wartościowych, przy czym ich łączna wartość nie może stokrotnie przekraczać ceny za pokój,
- korzystanie z basenu i sauny w godzinach 09:00-20:00
- wypożyczenie kijków do Nordic Walking,
- wypożyczenie piłki do siatkówki
- wypożyczenie zestawu do badmingtona
- wynajem rowerów
- dostęp do WiFi
- Na życzenie Gościa Hotel świadczy odpłatnie następujące usługi:
- room service,
- skanowanie i drukowanie dokumentów,
- nauka jazdy konnej,
- wycieczka z przewodnikiem po Kwaterze Głównej Hitlera w Wilczym Szańcu, wycieczka z przewodnikiem po kwaterze niemieckich wojsk lądowych w Mamerkach, wycieczka po Twierdzy Boyen, śluzach mazurskich oraz sanktuarium maryjnym w Św. Lipce
- masaże
- Śniadania i obiadokolacje
- śniadania w formie bufetu w godzinach porannych od 9:00 do 11:00 ( opłata dodatkowa w wysokości 20 zł za wydanie posiłku przed wyznaczonymi regulaminem godzinami )
- obiadokolacja serwowana jest w godzinach 17:00-19:00. Każdorazowo posiłek jest przyrządzany ze świeżych produktów, dlatego proszę wziąć po uwagę, iż przygotowanie może potrwać kilka minut.
- zamówienie na obiadokolację zbieramy do godz. 12:00 każdego dnia,
- dodatkowe posiłki, drinki, przekąski, napoje mogą państwo zamówić w recepcji hotelowej
§ 5 ODPOWIEDZIALNOŚĆ HOTELU
- Hotel ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z jego usług w zakresie określonym przepisami art. 846-849 Kodeksu Cywilnego, o ile strony nie postanowiły inaczej.
- Gość hotelowy powinien zawiadomić recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
- Hotel nie ponosi odpowiedzialności z tytułu kradzieży pieniędzy, kradzieży, uszkodzenia lub zniszczenia papierów wartościowych, kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli przedmioty te nie zostały oddane do depozytu i umieszczone w sejfie hotelowym.
- W przypadku utraty przedmiotów, o których mowa powyżej, odszkodowanie nie przekracza sumy ustalonej zgodnie z postanowieniami Ministra Sprawiedliwości z dnia 14.11.1964 roku, nr 1 , poz. 2 z późniejszymi zmianami. Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia do depozytu Hotelowego przedmiotów o dużej wartości, znacznych kwot pieniężnych, przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu oraz przedmiotów wielkogabarytowych, których nie można umieścić w sejfie.
- Hotel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie i utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa.
- Hotel nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione w pojeździe oraz żywe zwierzęta niezależnie od tego, czy pojazd ten został zaparkowany na parkingu hotelowym, czy poza terenem Hotelu.
§ 6 ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCIA
- Dzieci do 12 roku życia powinny znajdować się na terenie Hotelu pod nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody wyrządzone przez dzieci.
- Gość hotelowy ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia wyposażenia i urządzeń technicznych Hotelu, powstałe z jego winy lub z winy odwiedzających go Gości.
- Hotel zastrzega sobie prawo do obciążenia karty płatniczej Gościa za wyrządzone szkody stwierdzone po jego wyjeździe, a w przypadku braku danych karty, ma prawo wystąpić do Gościa o finansowe odszkodowanie.
- Z chwilą wystąpienia jakichkolwiek usterek lub uszkodzeń w pokoju, Gość jest zobowiązany poinformować o tym pracownika recepcji lub obsługi pięter.
- W przypadku naruszenia postanowień regulaminu, Hotel może odmówić świadczenia dalszych usług Gościowi, który je narusza. Gość jest zobowiązany do niezwłocznego zastosowania się do żądań Hotelu, uregulowania należności za pobyt i ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia Hotelu.
- W hotelu obowiązuje bezwzględny zakaz zażywania środków odurzających oraz wnoszenia i spożywania własnego alkoholu. W razie naruszenia zakazu, hotel ma prawo obciążyć Gościa kosztami odświeżenia pokoju w wysokości 1.100 złotych brutto.
- W hotelu obowiązuje kategoryczny zakaz wnoszenia na teren Strefy Wellness ( basen, sauna ) szklanych/porcelanowych naczyń oraz ostrych narzędzi ( w tym m.in. widelców i noży ).
- Kosztami związanymi z usunięciem wszelkich skutków wynikających z naruszenia zakazów, o których mowa w ust. 3 oraz 4, przewyższającymi kwotę wskazaną powyżej, obciążony zostanie Gość hotelowy naruszający powyższe zasady.
- Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe, zabronione jest używanie w pokojach hotelowych grzałek, żelazek, czajników elektrycznych i innych podobnych urządzeń, niestanowiących wyposażenia pokoju.
- W pokojach hotelowych nie można przechowywać ładunków niebezpiecznych, broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych ani iluminacyjnych.
§ 7 ZWROT RZECZY POZOSTAWIONYCH
- Przedmioty osobiste, pozostawione przez nieuwagę w pokoju przez wyjeżdżającego Gościa, zostaną odesłane na koszt gościa na wskazany adres.
- W przypadku nieotrzymania od Gościa dyspozycji dotyczących odesłania pozostawionych rzeczy, Hotel przechowa przedmioty na koszt właściciela, przez okres trzech miesięcy, a po upływie tego okresu przejdą one na własność Hotelu. Artykuły spożywcze będą przechowywane przez 24 godziny.
§ 8 CISZA NOCNA
- W Hotelu obowiązuje zachowanie ciszy nocnej od godziny 22:00 do godziny 07:00 dnia następnego.
- Zachowanie Gości i osób korzystających z usług Hotelu nie powinno zakłócać spokojnego pobytu innych Gości. Hotel może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która narusza tą zasadę.
§ 9 POSTANOWIENIA DODATKOWE
- Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabrania się w pokoju stosowania otwartego ognia np. świeczek, używania żelazek, elektrycznych innych podobnych urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju.
- W Hotelu istnieje możliwość korzystania ze strefy SPA na podstawie odrębnych regulaminów, dostępnych w recepcji do których zapoznania się i przestrzegania zobowiązani są Goście.
- W Hotelu obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych. W razie naruszenia zakazu Gość zostanie obciążony kosztami odświeżenia pokoju. W przypadku uruchomienia systemu DSO i przyjazdu straży pożarnej Gość również zostanie obciążony kosztami. W obu przypadkach jest to koszt 400 zł.
- W Hotelu obowiązuje całkowity zakaz posiadania i zażywania zakazanych prawem środków odurzających. W razie stwierdzenia łamania tego zakazu, fakt ten zostanie zgłoszony na Policję, a Gość będzie musiał niezwłocznie opuścić Hotel bez prawa do zwrotu kosztów wynikających ze skrócenia pobytu w Hotelu.
- W pokojach hotelowych nie można przechowywać przedmiotów niebezpiecznych tzn. broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, iluminacyjnych itp.
- Zakazuje się prowadzenia na terenie Hotelu akwizycji i sprzedaży obnośnej.
- Zabrania się nadmiernego hałasowania na terenie Hotelu, powodowania nieprzyjemnych zapachów, ani wykonywania innych czynności, które przeszkadzają, szkodzą czy irytują pozostałych Gości Hotelu.
- Gościom nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian w pokojach hotelowych ich wyposażeniu poza nieznacznym przestawieniem mebli i wyposażenia, nie naruszając przy tym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa Gości.
- Aktualny cennik usług i opłat w hotelu znajduje się w recepcji hotelu.
- Wszelkie reklamacje dotyczące pobytu powinny być składane do kierownictwa Hotelu pisemnie na adres e-mail: recepcja@martiany21.pl
- Odwołanie uprzednio zamówionych posiłków powinno nastąpić do 6 godzin przed samym posiłkiem, w przeciwnym razie hotel zastrzega sobie prawo do 50% wartości posiłku.
- Obiadokolacje wydawane są w godzinach 17:00 – 19:00, rezerwacji należy dokonać najpóźniej do godziny 12:00 w dniu wydawania posiłków
- Odwołanie uprzednio zamówionego niestandardowego posiłku powinno nastąpić do 10h przed samym posiłkiem, inaczej hotel zastrzega sobie prawo do 50% wartości posiłku
- Odwołanie uprzednio zamówionej nauki jazdy konnej powinno nastąpić do 12h przed rozpoczęciem umówionego terminu, inaczej hotel zastrzega sobie prawo do 50% wartości jazdy konnej
- Odwołanie uprzednio zamówionego masażu powinno nastąpić do 8h przed rozpoczęciem umówionego terminu, inaczej hotel zastrzega sobie prawo do 50% wartości masażu
- Odwołanie uprzednio zamówionej wycieczki ( Wilczy Szaniec, Kwatera niemieckich wojsk lądowych w Mamerkach, itp. ) powinno nastąpić do 12h przed rozpoczęciem umówionego terminu, inaczej hotel zastrzega sobie prawo do 50% wartości wycieczki
- Osoby spożywające alkohol uprzednio wniesiony na teren hotelu, zobowiązanie do uiszczenia opłaty tzw. ” korkowego” w wysokości 15% od ceny naszych alkoholi
- Za niestandardowe usługi pobieramy kwotę uzgodnioną uprzednio z recepcją
- Gość ma prawo odwołać rezerwację bez dodatkowych kosztów do 14 dni przed datą przyjazdu
- W dniu zameldowania gość jest zobowiązany do uregulowania pozostałej kwoty za pobyt. W przypadku wcześniejszego wyjazdu, pieniądze nie są zwracane za niewykorzystany pobyt
- Hotel akceptuje wyłącznie zwierzęta domowe (psy, koty) o wadze do 3 kg. Koszt pobytu zwierzęcia w hotelu: 50 zł/doba
- Za szkody wyrządzone przez gościa, gość jest zobowiązany ponieść opłatę za naprawę, która wynosi 300% wartości uszkodzonej rzeczy
- Za każdą dodatkową godzinę poza godzinami funkcjonowania basenu, gość jest zobowiązany do opłacenia 25h za każdą dodatkową godzinę